fbpx
Ale!
Kategoria
Share on facebook
Share on twitter

Kohti hehkuvaa arkea

29.00 €

OVH 49 € – NYT 29 €

5 viikon verkkokurssilla saat viikottain vaihtuvat ohjatut jooga- ja mindfulness-harjoitteet sekä vinkkejä helppoon ja hyvinvointiasi edistävään ruokailuun.

Tämä verkkokurssi tarjoaa sinulle kiireisen arkeen sopivan paketin joogaa, mindfulnessia ja ravitsemusta. Mitä enemmän sinulla on stressiä ja kiirettä, sitä enemmän tarvitset tätä kurssia. Olemme suunnitelleet viiden viikon kokonaisuuden niin, että sinä saat sopivin annoksin hyvää oloa, energiaa ja hehkua hetkisen arkesi keskelle.

Viiden viikon kurssin aikana saat yhteensä 15 videota lisäämään hyvinvointiasi. Jokainen viikko pitää sisällään joogaharjoituksen, mindfulness-meditaation sekä helpon ravitsemusvinkin.

Verkkokurssi auttaa sinua
– Löytämään pienen hetken arjessasi hyvinvointisi vaalimiseen
– Rentoutumaan kiireen keskellä
– Palautumaan arjessasi
– Parantamaan unen laatuasi
– Selkeyttämään ajatteluasi
– Parantamaan peruskuntoasi elämäntilanteesi huomioiden
– Parantamaan lihastasapainoasi (vähemmän selkä- ja hartiakipuja)
– Tukemaan terveyttäsi ja energiaasi lisääviä ravitsemusvalintoja
– Lisäämään hehkuasi arjessasi

Verkkokurssin valmentajat:

  • Suuntiman Anne Lindholm, työfysioterapeutti, PT, ravinto- ja tuleva mindfulness-tunnetaitovalmentaja
  • Carita Tähkä, joogaopettaja ja pian valmistuva fysioterapeutti

 

 

Joogaharjoitukset

Viikottaiset noin 20 minuutin pituiset joogaharjoitukset ovat sopivia kiireisen arjen keskelle kestonsa ja tasonsa puolesta. Harjoituksissa teemat vaihtelevat keskittyen esimerkiksi alaselän ja hartiaseudun hyvinvointiin. Joogaharjoitusten avulla saat parannettua sopivan lempeästi peruskuntoasi, lihastasapainoasi ja keskittymistäsi, joita tarvitaan hyvään oloon arjen keskellä. Harjoitteet sopivat niin aloittelijoille kuin pidempään jooganneillekin.

 

Mitä on Mindfulness?

Mindfulness on pysähtymistä nykyhetkeen ohjaamalla ajatukset pois menneestä ja tulevasta. Mindfulness on omien tunteiden, ajatusten ja kokemusten ymmärtämistä ja hyväksymistä sekä myötätuntoista läsnäoloa ilman arvostelua ja analysointia.

Mindfulnessin myönteisistä vaikutuksista on tehty tuhansia tieteellisiä tutkimuksia. Säännöllisen harjoittelun myötä aivoissa on nähtävissä fysiologisia ja mm. elimistön stressihormonit vähenevät ja immuunivaste paranee.

Mindfulness voi:

  • Vähentää kiireen ja stressin tuntua
  • Parantaa työmuistia ja luovuutta, unta
  • Auttaa pysähtymään merkityksellisten asioiden äärelle
  • Parantaa kehontuntemusta ja mielenhallintaa
  • Vähentää kipua ja lisää rentoutuneisuutta
  • Ehkäistä masennusta, uupumusta ja ahdistusta
  • Parantaa itsetuntoa, itsensä hyväksyntää ja empatiaa
  • Parantaa kykyä olla läsnä tässä hetkessä
  • Tietoinen läsnäolo on vähintään yhtä tehokas hoitokeino masennukseen kuin lääkkeet ja terapia

 

Ravitsemus

Et kaipaa rajoittavia dieettejä voidaksesi hyvin tai hallitaksesi painoasi. Tutkitusti sallivan syömisen opettelu ja pienet muutokset kohti parempaa ruokailua johtavat pysyvään painonhallintaan pitkällä tähtäimellä. Viikottaisten ravitsemusvideoiden teemat, joita käydään läpi konkreettisin esimerkein:

  • säännöllisen ruokailurytmin hyödyt
  • miten koostaa terveellinen ateria
  • minkälaiset välipalat toimivat arjessa
  • annoskoon vakioiminen
  • keinot herkkuhimojen hallitsemiseen
  • painonhallinnan kulmakivet

 

Voit maksaa kurssin verkkopankkimaksun lisäksi myös ePassin maksunapilla. Muita liikuntaetuja (Smartum, Edenred, Eazybreak, Tyky) käyttäessäsi ota yhteyttä anne.lindholm@suuntima.fi

Tervetuloa mukaan Kohti hehkuvaa arkea -verkkokurssille!

Suuntima Online