fbpx
Ale!
Share on facebook
Share on twitter

Voimaa arkeen - mindfulness ja stressinhallinta

19.00 €

8 viikon Voimaa arkeen – mindfulness- ja stressinhallinta -kurssi antaa sinulle eväitä vahvempaan elämään. Kurssilla perehdytään mindfulnessiin käytännössä: pysähtymiseen, hellittämiseen, omien tunteiden tunnistamisen sekä tärkeisiin ihmissuhteisiin. Puhumme myös stressistä ja sen taltuttamisesta.

Tarvitsetko uuden ruokavalion? Liikuntaohjelman? Enemmän jotakin?

Tarjoan sinulle nyt Voimaa arkeen ja vähemmän.

Vähemmän kiireen ja stressin tuntua, kenties vähemmän huonosti nukuttuja öitä ja pelkkää selviytymistä päivistä. Enemmän läsnäoloa sinulle tärkeissä ihmissuhteissa, omassa kehossa ja nyt-hetkessä. Tämän kurssin myötä voit löytää myös voimavaroja terveellisempiin elämäntapoihin.

8 viikon Voimaa arkeen – mindfulness- ja stressinhallinta -kurssi antaa sinulle eväitä vahvempaan elämään. Kurssilla perehdytään mindfulnessiin käytännössä: pysähtymiseen, omien tunteiden tunnistamisen sekä tärkeisiin ihmissuhteisiin. Puhumme myös stressistä ja sen taltuttamisesta.

Kurssilla on 8 viikoittain vaihtuvaa teemaa, joita alustetaan noin 10 minuutin mittaisen videon avulla. Tulet saamaan tietoisen läsnäolon (mindfulness-)harjoitteita, jotka ovat videoita ja äänitteitä sekä arjessa tehtäviä harjoitteita.

Mindfulness on pysähtymistä nykyhetkeen ohjaamalla ajatukset pois menneestä ja tulevasta. Mindfulness on omien tunteiden, ajatusten ja kokemusten ymmärtämistä ja hyväksymistä sekä myötätuntoista läsnäoloa ilman arvostelua ja analysointia.

Mindfulnessin myönteisistä vaikutuksista on tehty tuhansia tieteellisiä tutkimuksia. Säännöllisen harjoittelun myötä aivoissa on nähtävissä fysiologisia ja mm. elimistön stressihormonit vähenevät ja immuunivaste paranee.

Mindfulness voi

  • Vähentää kiireen ja stressin tuntua
  • Parantaa työmuistia ja luovuutta, unta
  • Auttaa pysähtymään merkityksellisten asioiden äärelle
  • Parantaa kehontuntemusta ja mielenhallintaa
  • Vähentää kipua ja lisää rentoutuneisuutta
  • Ehkäistä masennusta, uupumusta ja ahdistusta
  • Parantaa itsetuntoa, itsensä hyväksyntää ja empatiaa
  • Parantaa kykyä olla läsnä tässä hetkessä
  • Tietoinen läsnäolo on vähintään yhtä tehokas hoitokeino masennukseen kuin lääkkeet ja terapia
Suuntima Online